miercuri, 28 octombrie 2009

Cum se face un pantof din pasta de zahar


Am inceput sa fac exercitii la acest capitol. Vreau sa ma perfectionez, astfel incat de Sfintii Mihail si Gavriil sa pot sa ii fac mamei mele un pantof din pasta de zahar, eventual si cu gentuta asortata, ca decor pentru tortul de ziua ei.
Toata treaba nu e foarte grea, dar este migaloasa. Oricum, recomand oricui are chef de un pic de altceva sa incerce. Desi primele rezultate nu sunt ca cele de pe internet(e si normal ssa fie asa), satisfactia este imensa!
Deci, sa incepem!
Se prepara o portie generoasa de pasta de zahar. Eu o prepar dupa reteta Adrianei de pe Culinar, pentru ca imi iese mereu. Dupa ce se ajunge la consistenta dorita(sa nu se lipeasca de maini, dar nici sa nu fie prea tare), se inveleste cu folie strech, ca sa nu se usuce in timpul lucrului.
Se printeaza schita pentru pantof de aici:http://cakecentral.com/cake-photo-81322.html
Practic, in schita avem talpa, dublura talpii, care este un pic mai mica, si fata pantofului. Partea aceea ca un dreptunghi ingust este suportul pe care vom aseza pantoful, ca sa sustina greutatea lui in timp ce se usuca tocul.
Dupa decuparea tuturor formelor, intindem o bucata de pasta de zahat pe suprafata de lucru presarata cu amidon. Pe pasta eu am pus schemele decupate, si le-am trasat conturul cu o scobitoare. Dupa care am taiat pasta cu un cutitas, cu grija.
Dupa ce decupam toate schitele din pasta de zahar (mai putin suportul, care trebuie sa fie din carton, logic!), ne apucam de asamblat. Se lipeste cu putina apa dublura talpii peste talpa propriu-zisa. In partea din fata a talpii se pune provizoriu un cocolos fe folie strech, care va sustine varful pantofului, pana se va usca si se va intari. Peste cocolos punem cu grija varful din pasta de zahar, lipindu-l de talpa cu apa (pentru partea asta eu folosesc o pensula de la librarie si o cescuta cu apa, pe care mi le pun la indemana de la inceput). Dupa ce lipim varful, punem pantoful pe suportul de carton, indoit ca in figura, si ne apucam sa facem tocul. Tocul il modelam pur si simplu din pasta de zahar, intre degete. Il rulam ca sa facem un cilindru, si apoi il subtiem la un capat, dandu-i o forma frumoasa.Atentie la inaltimea lui: trebuie sa fie de aceeasi inaltime cu suportul din carton, pentru a sustine frumos talpa. Dupa ce suntem multumite cu forma tocului, il lipim cu apa in partea din spate a pantofului, lasand cartonul de sustinere la locul lui (tocul nu este inca intarir, si nu poate sustine greutatea pantofului). Eu am introdus si un bat de frigaruie in toc, pentr a-i conferi stabilitate, dar asta e optional. Se lasa la uscat o zi, dupa care se scoate usor cocolosul de folie din varf si cartonul de sustinere de sub talpa. Si gata! Deja suntem experte, nu?
Tot ce mai ave de facut e tortul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu