duminică, 1 noiembrie 2009

De ce sapun natural


Totul a început de la dragostea şi grija pentru fetiţa noastră, de la dorinţa de a-i oferi tot ce e mai bun, mai pur, mai sănătos. Am stat o clipă şi am analizat în ce lume ne creştem copiii, plină de chimicale, plastic, gaze de eşapament, şi iar chimicale…în mancare, cosmetice, jucării. Săpunuri, şampoane, creme de funduleţ şi uleiuri de corp, toate aceste cosmetice “blande” erau departe de a fi naturale. Şi am simţit că parcă e păcat să o expunem de la început, să ne asumam nişte riscuri inutile. Aşa că am spus “NU”! Şi am căutat alternativa. Apropierea de Natura. Şi am găsit-o…

Săpunul este unul dintre produsele importante în demersul către natural, deoarece este folosit zilnic, pe o mare suprafaţă a corpului. Şi de ce să îl alegem pe cel natural? Acesta este fabricat din ingrediente naturale (fireşte) care conţin vitamine, minerale, aminoacizi şi enzime, avand un efect pur de hrănire al pielii. Ele răsfaţă epiderma, hidratand-o natural, luptand împotriva deshidratarii şi a semnelor de îmbatranire. Este perfect pentru pielea sensibilă, alergică, acneică, neatacand-o cu compuşi sintetici, calmand şi regenerand.
Există şi alte beneficii ale alegerii unui săpun natural. Datorită uleiurilor esenţiale şi plantelor aromatice din compoziţie, săpunul natural are un efect minunat împotriva stresului, insomniei sau depresiei. Prin terapia cu săpun, oricine se poate revigora, relaxa, calma sau energiza.
Săpunul sintetic/ cosmetic este de fapt un detergent, mult prea aspru pentru piele, care îndepartează inclusiv stratul protector de grăsime al pielii, de unde rezultă şi senzaţia de uscat/ iritat. Verificaţi ingredientele de pe etichetă (lucru care ar trebui făcut cu toate produsele cumpărate), şi veţi fi şocaţi de lunga listă de ingrediente greu de pronunţat, şi şi mai greu de suportat de către pielea noastră. Nu poţi adăuga un nume care sună “natural” si să transformi ca prin magie detergentul cosmetic într-un săpun “săpun”. Şi nu e corect să adaugi 0.5% extract dintr-o plantă şi să te lauzi cu săpunul “natural” pe care l-ai creat.
Am luat o etichetă de săpun din magazin, şi am căutat pe internet informaţii despre ingrediente. O sa scriu zilele acestea detaliat tot ce am învaţat, pentru că informaţiile găsite m-au făcut să-mi scape un “Bravo mie!” fericit. E de bine ceea ce fac eu….

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu